Profile Picture

Yasmin Suraya *******

Sarjana Muda - Education Mathematics

Universiti Teknologi Malaysia (Skudai) (Ongoing Study)

Seremban, Negeri Sembilan

Fakulti Pendidikan

Tutor Training

Training Matematik Sek Menengah Bawah

Training Matematik Sek Menengah Atas

For those interested in this tutor

Book Now via WhatsApp
About Me
Nama saya Yasmin Suraya Binti Azmi. Boleh panggil Cikgu Yasmin. Saya berumur 24 tahun. Saya pernah mengajar selama 6 bulan di SMK Dato Abdul Rahman Yassin, Johor. Sewaktu di sekolah, saya menggunakan kaedah pengajaran yang pelbagai, antaranya saya menggunakan model, aktiviti PAk21 dan juga kuiz yang dilakukan pada penghujung kelas. Saya mahir dalam pengguna grafik dan saya aplikasikan dalam nota digital saya. Saya bersedia untuk mengajar secara fizikal dan juga atas talian. Semasa di UTM, saya banyak mengikuti program tutoring, pernah menjadi tutor bagi subjek matematik dan matematik tambahan untuk program Johor Education Volunteer. Saya juga pernah terlibat dalam program STEM anjuran subjek dibawah fakulti saya dan banyak lagi. CGPA keseluruhan 3.59 dan menerima anugerah dekan sebanyak 3 kali.
Teaching Method(s)
Antara teknik yang digunakan ialah Pembelajaran Berasaskan Masalah (PBL). Saya akan membimbing pelajar untuk menyelesaikan sesuatu masalah. Contohnya masalah matematik. Saya akan memberikan bimbingan kepada pelajar sehingga mereka faham sepenuhnya. Seterusnya, saya gunakan teknik Pembelajaran Berasaskan Inkuiri. Dimana pelajar akan diberikan soalan dan pelajar perlu mencari jawapan secara kendiri dan juga dengan bimbingan guru. Disamping itu, saya juga kerap menggunakan penggunaan teknologi digital seperti aplikasi pembelajaran dan juga nota dalam bentuk digital (canva) yang dibuat khas oleh saya dan boleh diakses oleh pelajar pada bila-bila masa. Saya Ada juga menggunakan aplikasi quizziz dan Kahoot! untuk menjalankan kuiz pada akhir pengajaran bagi setiap topik. Yang terakhir ialah teknik Pembelajaran Terbeza. Saya gunakan teknik ini jika saya mengajar kelompok pelajar yang melebihi 1 orang. Teknik ini digunakan untuk memastikan setiap pelajar mendapat peluang pembelajaran tanpa mengira tahap penguasaan mereka.
Subject
Subject School Level
Matematik
Darjah 1 Darjah 3 Darjah 2 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 2 Tingkatan 1 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5
Sains
Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6
Matematik Tambahan
Tingkatan 4 Tingkatan 5
Mathematics DLP
Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5 IGCSE
Sains DLP
Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6
Matematik Tambahan DLP
IGCSE MRSM - Tingkatan 4 Tingkatan 4 Tingkatan 5