Profile Picture

Ahmad Khairi *******

Diploma Pascasiswazah - Pendidikan islam

Open University Malaysia (Graduated)

Kuala Terengganu, Terengganu

Fakulti Pendidikan

Tutor Training

Training Matematik Sek Rendah

For those interested in this tutor

Book Now via WhatsApp
About Me
Latar Belakang
• Ustaz Khairi,Tutor dan Guru(Mystep/Ganti) yang berpengalaman dalam membimbing pelajar secara individu (one to one) dan dalam kumpulan kecil.
• memiliki pemahaman mendalam tentang standard kurikulum, pentaksiran dan strategi pengajaran yang efektif.
• Berkomitmen untuk mencipta persekitaran pembelajaran yang menyokong, memotivasi, dan menginspirasi pelajar untuk pencapaian akademik yang tinggi.
• Fleksibel, teliti, dan bersedia mengatur jadual pembelajaran mengikut permintaan dan kelapangan pelajar dan ibu bapa.

• Pendidikan
• • Diploma Pendidikan Pascasiswazah di Open University Malaysia,Terengganu
• • Jurusan Mata pelajaran Pendidikan Islam & Matematik.
• • Memperoleh Diploma Pendidikan Kelas Pertama CGPA 3.60


• Teknologi dalam Pendidikan
• • Mengintegrasikan teknologi dalam pendidikan dengan menggunakan platform seperti Google Classroom untuk menyampaikan bahan pembelajaran, tugasan, dan aktiviti kepada pelajar.
• • Pelbagai sumber maklumat digital dan teknologi digunakan seperti laman web pendidikan, e-buku, video pembelajaran, education games interactive, peranti pintar dalam pendidikan dan penilaian digital menggunakan perisian khas untuk menilai pencapaian pelajar yang digunakan untuk menyokong pembelajaran di dalam kelas.

• Pemantapan Kemahiran Berfokus Peperiksaan
• • Tutor memastikan bahawa isi kandungan yang diajar selari dengan struktur peperiksaan. Pengajaran dan pembelajaran adalah berdasarkan Dokumen Standard Kurikulum dan Pentaksiran yang di sediakan oleh Kementerian Pendidikan.
• • Tutor menyampaikan bahan pembelajaran yang relevan dengan menekankan topik yang dititikberatkan dalam kurikulum dan mempersiapkan pelajar dengan format peperiksaan..
• • Mengimplemetasikan aktiviti dan gaya Pembelajaran Abad Ke 21 (PAK21) dalam pengajaran untuk memupuk kemahiran kreatif dan berfikir kritis bagi pelajar menguasai soalan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT).
• • Ini termasuk menyediakan bahan pembelajaran yang sesuai, latihan-latihan soalan yang relevan, dan penekanan pada kemahiran dan pengetahuan yang diuji dalam pentaksiran.
Teaching Method(s)
Pembelajaran Berpusatkan Pelajar
• Menyelaraskan pengajaran dengan kepentingan, keperluan, dan tahap pembelajaran setiap pelajar mengikut tahap kognitif murid.
• Tutor menggunakan pendekatan pengajaran yang sesuai dengan keperluan dan gaya pembelajaran unik setiap pelajar, memastikan setiap individu mendapat pengalaman pembelajaran yang terbaik.
• Pembelajaran berpusatkan murid membolehkan setiap pelajar merasa dihargai dan diiktiraf dalam proses pembelajaran, serta memperkukuhkan motivasi dan minat mereka untuk belajar.
Didik Hibur
• Tutor merupakan seorang guru sekolah yang berpengalaman dalam mengaplikasikan teknik didik hibur bagi melibatkan pelajar secara aktif dalam pembelajaran dengan memastikan keseronokan dan kefahaman yang mendalam di kalangan pelajar.
• Memperkukuhkan kesediaan pelajar untuk terlibat dalam proses pembelajaran dengan lebih aktif dan bermakna.
• Membantu mengurangkan tekanan dan kebosanan dalam kelas. Pelajar lebih cenderung untuk terlibat dalam pembelajaran apabila mereka merasa gembira dan teruja.
• Tutor dapat menjadi lebih akrab dengan pelajar dan memahami minat serta keperluan mereka dengan lebih baik dalam pembelajaran.

Teknologi dalam Pendidikan
• Mengintegrasikan teknologi dalam pendidikan dengan menggunakan platform seperti Google Classroom untuk menyampaikan bahan pembelajaran, tugasan, dan aktiviti kepada pelajar.
• Pelbagai sumber maklumat digital dan teknologi digunakan seperti laman web pendidikan, e-buku, video pembelajaran, education games interactive, peranti pintar dalam pendidikan dan penilaian digital menggunakan perisian khas untuk menilai pencapaian pelajar yang digunakan untuk menyokong pembelajaran di dalam kelas.

Pemantapan Kemahiran Berfokus Peperiksaan
• Tutor memastikan bahawa isi kandungan yang diajar selari dengan struktur peperiksaan. Pengajaran dan pembelajaran adalah berdasarkan Dokumen Standard Kurikulum dan Pentaksiran yang di sediakan oleh Kementerian Pendidikan.
• Tutor menyampaikan bahan pembelajaran yang relevan dengan menekankan topik yang dititikberatkan dalam kurikulum dan mempersiapkan pelajar dengan format peperiksaan..
• Mengimplemetasikan aktiviti dan gaya Pembelajaran Abad Ke 21 (PAK21) dalam pengajaran untuk memupuk kemahiran kreatif dan berfikir kritis bagi pelajar menguasai soalan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT).
• Ini termasuk menyediakan bahan pembelajaran yang sesuai, latihan-latihan soalan yang relevan, dan penekanan pada kemahiran dan pengetahuan yang diuji dalam pentaksiran.
Subject
Subject School Level
Mengaji - Iqra
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6
Matematik
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 3 Tingkatan 2 Tingkatan 4 Tingkatan 5
Pendidikan Islam
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 5
Sejarah
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5
Geografi
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3
Pendidikan Al-Quran dan Al-Sunnah
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6
Asas Sains Komputer
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6
Prasekolah - 3M
Tadika Darjah 1 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 2 Darjah 5 Darjah 6