Profile Picture

Muhammad Al-fatih *******

Sarjana Muda - Ijazah Sarjana Muda Sastera Dengan Pendidikan

Universiti Sains Malaysia (Georgetown) (Graduated)

Kepala Batas, Pulau Pinang

Fakulti Pendidikan

For those interested in this tutor

Book Now via WhatsApp
About Me
Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya Muhammad Al-Fatih bin Rohizan seorang bakal guru yang baru sahaja bergraduasi dalam Ijazah Sarjana Muda Sastera dengan Pendidikan di Universiti Sains Malaysia. Saya mengambil kursus Ijazah Sarjana Muda Sastera dengan Pendidikan bermajorkan Sejarah berminorkan Bahasa Melayu. Saya merupakan seorang yang mencintai ilmu dan gemar berkongsi pengetahuan khususnya kepada generasi muda yang bergelar murid dan pelajar. Saya kini sedang bekerja sebagai pensyarah sambilan di Cosmopoint cawangan Bayan Baru, Pulau Pinang. Saya bekerja dua hari sahaja seminggu, dan saya mempunyai waktu lapang yang boleh saya gunakan untuk memberi khidmat terbaik saya dalam bidang mengajar melalui peluang yang ditawarkan oleh MyTutor. Saya yakin, MyTutor pasti berbangga jika mengambil saya sebagai salah seorang tutor kerana pengalaman saya semasa praktikal, menjadi guru ganti di MRSM dan bekerja di Cosmopoint sangat membantu saya untuk tingkatkan kebolehan mengajar serta mampu menguasai minat murid untuk memberi penglibatan yang aktif semasa sesi pembelajaran berlangsung. Itu jaminan saya kepada MyTutor, terima kasih.
Teaching Method(s)
Teknik Pengajaran yang digunakan oleh saya ketika mengajar adalah fleksibel bergantung kepada keadaan murid. Kepelbagaian teknik pengajaran adalah sangat penting untuk memastikan murid tidak hanya belajar menggunakan buku teks dan mendengar penerangan guru semata-mata. Antara kaedah mengajar yang saya telah gunakan ialah Pembelajaran Berpusatkan Murid, Teknik Didik Hibur dan Teknik Kepelbagaian Bahan. Teknik-teknik ini akan digunakan bergantung kepada Objektif Pembelajara yang ingin dicapai sesuai mengikut aktiviti. Penggunaan Alat Bantu Mengajar (ABM) yang menarik juga suatu teknik yang perlu dikuasai oleh guru semasa mengajar. ABM memudahkan lagi matlamat guru untuk memastikan semua murid mencapai suatu objektif yang sama dan ABM hendaklah kreatif serta menarik minat murid. Kesemua ini telah saya praktikkan semasa mengajar dalam semua peringkat dalam usaha mereka mencapai potensi untuk berada di tahap yang cemerlang.
Subject
Subject School Level
Seni & Kraf
Darjah 2 Darjah 1 Darjah 3 Darjah 4
Mengaji - Iqra
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Dewasa
Matematik
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5
Membaca B. Inggeris
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3
Membaca B. Melayu
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 4 Tingkatan 5
Bahasa Melayu
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5 Dewasa STPM - Tingkatan 6
Bahasa Inggeris
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2
Sains
Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1
Pendidikan Islam
Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5
Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Tingkatan 4
Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5
Darjah 4
Bahasa Arab
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 2
Sejarah
Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5 STPM - Tingkatan 6
Perniagaan
STPM - Tingkatan 6
Pendidikan Syariah Islamiah
Tingkatan 4
Kelas Agama
Dewasa
Jawi
Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6
Mengaji - Al-Quran
Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5 Dewasa
Syariah Islamiah
Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3
Asas Fardhu Ain
Tadika Darjah 1 Darjah 5
Pengajian Am
STPM - Tingkatan 6
Prasekolah - 3M
Darjah 4 Tingkatan 1