Profile Picture

Norhazrein Shah *******

(Online)

Sarjana Muda - Pendidikan, Pendidikan Seni Dan Seni Reka

Universiti Teknologi MARA (Puncak Alam) (Ongoing Study)

Kajang, Selangor

Fakulti Pendidikan

Tutor Training

WhatsApp Us If Interested

WhatsApp Kami
About Me
Saya Norhazrein Shah Bin Hashim, seorang pelajar pendidikan yang berdedikasi dan bersemangat yang mengkhususkan diri dalam Pendidikan Seni dan Reka Bentuk. Dengan pengalaman praktikal dalam pengurusan bilik darjah dan perancangan pelajaran, saya komited untuk mewujudkan persekitaran pembelajaran yang positif yang menggalakkan penglibatan dan pertumbuhan pelajar.

Kini sedang melanjutkan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Kepujian) dalam Pendidikan Seni dan Reka Bentuk di Universiti Teknologi Mara, Puncak Alam, saya telah membina asas yang kukuh dalam psikologi pendidikan, teknologi pengajaran inovatif, dan literasi penilaian.

Semasa menjadi guru pelatih di SMK Bukit Kapar, saya telah membangunkan dan melaksanakan rancangan pelajaran untuk mata pelajaran termasuk Seni dan RBT, menguruskan dinamik bilik darjah, dan menilai kemajuan pelajar untuk meningkatkan hasil pembelajaran. Pendekatan kolaboratif saya dengan rakan pendidik dan penyertaan dalam persidangan ibu bapa-guru telah memperkayakan lagi pengalaman pengajaran saya.

Saya teruja untuk menggunakan kemahiran dan minat saya dalam bidang pendidikan dalam jawatan mengajar di mana saya boleh menyumbang kepada persekitaran pendidikan yang menyokong dan inovatif.


I am Norhazrein Shah Bin Hashim, an enthusiastic and dedicated education student specializing in Art and Design Education. With hands-on experience in classroom management and lesson planning, I am committed to fostering positive learning environments that encourage student engagement and growth.

Currently pursuing a Bachelor of Education (Hons.) in Art and Design Education at Universiti Teknologi Mara, Puncak Alam, I have developed a strong foundation in educational psychology, innovative teaching technologies, and assessment literacy.

During my tenure as a student teacher at SMK Bukit Kapar, I developed and implemented lesson plans for subjects including Arts and RBT, managed classroom dynamics, and assessed student progress to enhance learning outcomes. My collaborative approach with fellow educators and participation in parent-teacher conferences have further enriched my teaching experience.

I am eager to apply my skills and passion for education in a teaching position where I can contribute to a nurturing and innovative educational environment.

Teaching Method(s)
Berdasarkan pengalaman dan kemahiran saya, saya boleh menggunakan beberapa kaedah pengajaran yang berkesan untuk mewujudkan persekitaran pembelajaran yang dinamik dan menarik. Pembelajaran Berasaskan Projek (PBL) akan membolehkan pelajar saya menangani masalah dunia sebenar melalui projek seni dan reka bentuk, memupuk kedua-dua kreativiti dan kemahiran praktikal. Dengan melaksanakan model kelas terbalik, saya boleh meminta pelajar mempelajari kandungan baharu di rumah melalui video atau bacaan, dan kemudian menggunakan masa kelas untuk projek praktikal, perbincangan, dan kritikan, memaksimumkan interaksi secara bersemuka. Pembelajaran kolaboratif akan menggalakkan kerja berpasukan kerana pelajar bekerja bersama-sama dalam projek seni kumpulan, berkongsi idea dan memberikan maklum balas yang membina. Arahan berbeza akan membolehkan saya menyesuaikan pelajaran saya untuk memenuhi keperluan pembelajaran dan gaya pelajar yang pelbagai, memastikan semua orang boleh berjaya. Pembelajaran Berasaskan Inkuiri akan merangsang rasa ingin tahu dan pemikiran bebas, kerana pelajar meneroka minat mereka sendiri dalam seni dan reka bentuk melalui soalan panduan dan penyelidikan.

Pembelajaran campuran, menggabungkan pengajaran bersemuka tradisional dengan sumber dalam talian, akan menyediakan pengalaman pendidikan yang fleksibel dan komprehensif. Teknik penilaian formatif akan membolehkan saya terus mengukur kefahaman pelajar melalui pemerhatian, kuiz, dan perbincangan, memberikan maklum balas segera dan menyesuaikan pengajaran jika perlu. Mengintegrasikan teknologi dalam pengajaran saya, seperti perisian seni digital dan portfolio dalam talian, akan meningkatkan pembelajaran dan memastikan pelajar terlibat dengan alat moden. Gamifikasi boleh menjadikan pembelajaran menyeronokkan dan bermotivasi dengan memperkenalkan cabaran atau pertandingan seni dan reka bentuk dengan ganjaran. Akhir sekali, pengajaran yang responsif secara budaya akan memastikan saya memasukkan tradisi dan perspektif artistik yang pelbagai dalam pelajaran saya, menjadikan pembelajaran lebih relevan dan menarik untuk semua pelajar. Dengan menggunakan kaedah-kaedah ini, saya berhasrat untuk mewujudkan persekitaran pendidikan yang menyokong dan inovatif yang memupuk pertumbuhan dan kreativiti pelajar.


Based on my experience and skills, I can employ several effective teaching methods to create a dynamic and engaging learning environment. Project-Based Learning (PBL) will allow my students to tackle real-world problems through art and design projects, fostering both creativity and practical skills. Implementing a flipped classroom model, I can have students learn new content at home via videos or readings, and then use class time for hands-on projects, discussions, and critiques, maximizing in-person interaction. Collaborative learning will encourage teamwork as students work together on group art projects, sharing ideas and providing constructive feedback. Differentiated instruction will enable me to tailor my lessons to meet the diverse learning needs and styles of my students, ensuring that everyone can succeed. Inquiry-Based Learning will stimulate curiosity and independent thinking, as students explore their own interests within art and design through guided questions and research.

Blended learning, combining traditional face-to-face instruction with online resources, will provide a flexible and comprehensive educational experience. Formative assessment techniques will allow me to continuously gauge student understanding through observations, quizzes, and discussions, providing immediate feedback and adjusting instruction as needed. Integrating technology into my teaching, such as digital art software and online portfolios, will enhance learning and keep students engaged with modern tools. Gamification can make learning fun and motivating by introducing art and design challenges or competitions with rewards. Finally, culturally responsive teaching will ensure that I include diverse artistic traditions and perspectives in my lessons, making learning more relevant and engaging for all students. By employing these methods, I aim to create a supportive and innovative educational environment that nurtures student growth and creativity.
Rating & Review

Saravanapiriyatharisini : Geografi

Seorang tutor yang amat berdedikasi

Subject
Subject School Level
Pendidikan Seni Visual Tingkatan 1, Tingkatan 2, Tingkatan 3
Geografi Tingkatan 1, Tingkatan 2, Tingkatan 3
Seni & Kraf Darjah 1, Darjah 2, Darjah 3, Darjah 4, Darjah 5, Darjah 6
Membaca B. Melayu Darjah 1, Darjah 2, Darjah 3, Darjah 4, Darjah 5, Darjah 6
Sains Darjah 1, Darjah 2, Darjah 3, Darjah 4, Darjah 5, Darjah 6
Bahasa Melayu Darjah 1, Darjah 2, Darjah 3, Darjah 4, Darjah 5, Darjah 6
Matematik Darjah 1, Darjah 2, Darjah 3, Darjah 4, Darjah 5, Darjah 6