Profile Picture

Nur Nazifa *******

Sarjana Muda - Kejuruteraan Elektronik dengan Kepujian

Universiti Sains Islam Malaysia (Graduated)

Nilai, Negeri Sembilan

Tutor Training

Training Matematik Sek Menengah Bawah

For those interested in this tutor

Book Now via WhatsApp
About Me
My name is Nur Nazifa, you can call me Naz. I am 25 years old, currently pursue my Master programme at USIM, Nilai in Science of Engineering. I have 3 years experience as a mathematic tutor. I used to teach both primary and secondary schools which are Year 1, Year 4, Form 1, Form 2, Form 3 and Form 5. Most of my class, I only taught through online class. There was two class, for Year 1 and Form 5 that I taught in physical mode. The main subject that I can teach is Mathematics. And for the other subjects that I can teach is Al-Qur'an, Iqra' and tajwid as well. One of my main skills is I can communicate well with children to stay focus during online class. I tried to find out the methods that suitable for students that I teach so that they will feel comfortable to attend the class.

Nama saya Nur Nazifa, Encik/Puan boleh panggil saya Naz. Saya berumur 25 tahun, sedang mengikuti program Sarjana di USIM, Nilai dalam bidang Sains Kejuruteraan. Saya mempunyai 3 tahun pengalaman sebagai tutor matematik. Saya pernah mengajar kedua-dua sekolah rendah dan menengah iaitu Tahun 1, Tahun 4, Tingkatan 1, Tingkatan 2, Tingkatan 3 dan Tingkatan 5. Kebanyakan kelas saya, saya hanya mengajar melalui kelas online. Terdapat dua kelas, untuk Tahun 1 dan Tingkatan 5 yang saya ajar secara fizikal. Mata pelajaran utama yang boleh saya ajar ialah Matematik. Dan untuk mata pelajaran lain yang boleh saya ajar ialah Al-Qur'an, Iqra' dan tajwid juga. Salah satu kemahiran utama saya ialah saya boleh berkomunikasi dengan baik dengan kanak-kanak untuk kekal fokus semasa kelas dalam talian. Saya cuba mencari kaedah yang sesuai dengan pelajar yang saya ajar supaya mereka berasa selesa untuk menghadiri kelas tersebut.
Teaching Method(s)
The platform I have taught is using Google Meet, but if the internet connection is weak, I will use a Whatsapp Video call. I will ask about things that happened that day, such as, is he/she healthy or does he/she have schoolwork that needs to be completed regarding the subject I am teaching or is there a question about the homework that I can help with. I will also hold quizzes in the form of kahoots or quizz to reduce boredom in students. I will ask students to show the camera facing the paper they are writing on, so that I can track what they are thinking when trying to answer the question. This can avoid wasting time without me helping the student who is confused to solve the question I gave while the tutor is walking. I will also ask the student to repeat three things he/she learned for that session so that the student can remember it and apply it in the questions he/she will ask afterwards. When the exam is getting closer, I will ask the student to make notes for each chapter by writing down important formulas. I will also do exercises based on the format of the actual exam questions.

Platform yang pernah saya ajar adalah menggunakan Google Meet, tetapi jika sambungan internet lemah, saya akan menggunakan panggilan Video Whatsapp. Saya akan bertanya mengenai hal-hal yang berlaku pada hari tersebut, seperti, adakah dia sihat atau ada kerja sekolah yang perlu diselesaikan berkenaan subjek yang saya ajar ataupun adakah terdapat persoalan tentang kerja rumah tersebut yang saya boleh bantu. Saya juga akan mengadakan kuiz dalam bentuk kahoot atau quizziz supaya dapat mengurangkan rasa bosan pada pelajar. Saya akan meminta pelajar untuk tunjukkan kamera menghadap kertas yang ditulisnya, agar saya dapat menjejaki apa yang sedang dia fikirkan ketika cuba menjawab soalan. Ini dapat mengelakkan daripada masa terbuang tanpa saya membantu pelajar tersebut yang sedang keliru untuk menyelesaikan soalan yang saya berikan semasa tutor berjalan. Saya akan juga meminta pelajar untuk mengulang kembali tiga perkara yang dia pelajari untuk sesi tersebut supaya pelajar dapat mengingatinya dan mengaplikasikannya dalam soalan-soalan yang akan dia buat setelah itu. Apabila peperiksaan semakin hampir, saya akan meminta pelajar untuk membuat nota bagi setiap bab dengan menulis rumus-rumus yang penting. Saya akan juga membuat latihan berdasarkan format soalan peperiksaan yang sebenar.
Subject
Subject School Level
Matematik
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3
Mengaji - Al-Quran
Tadika Darjah 1 Darjah 2 Darjah 3 Darjah 4 Darjah 5 Darjah 6 Tingkatan 1 Tingkatan 2 Tingkatan 3 Tingkatan 4 Tingkatan 5 Dewasa